Christian Welkenbach

At­tor­ney ad­mit­ted to prac­tice in Ger­ma­ny, cer­ti­fied spe­cia­list for in­for­ma­ti­on tech­no­lo­gy law and in­tel­lec­tu­al pro­per­ty law

Christian Welkenbach Christian Welkenbach

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Location:TCI Rechts­an­wäl­te Mainz

German(native language)

English(fluent, negotiating level)

Practice areas

  • IT (IT contracts, terms and conditions, project contracts, outsourcing contracts)
  • Internet law (including E-commerce and domain law, terms of use)
  • E-commerce law
  • IP law (including copyright law, design patent law)
  • Trademark law (national and international) trademark protection and litigation
  • Competition law
  • Compliance and data protection/privacy law

Clients

Nationally and internationally operating large and medium-sized companies in the following sectors:

  • Software
  • Hardware
  • Media
  • Social Media
  • Internet and E-commerce
  • Mail order business
  • Publishing

Curriculum vitae

Brief biography of Christian Welkenbach

  • Born in 1974
  • Studied at the Universities of Gießen and Mainz
  • Law clerkships in Koblenz and Munich (BMG Music Publishing Germany)
  • Admitted to the bar in 2003
  • 2008: Certified specialist for information technology law
  • Partner of Res Media | Kanzlei für IT- und Medienrecht, Mainz (2009 – 2013)
  • 2012 : Certified specialist for IP law
  • 2013:Partner of TCI Rechtsanwälte Mainz

Publications and lectures

Rechtsanwalt Welkenbach veröffentlicht regelmäßig juristische Fachbeiträge, u. a. in speziellen Blogs (z. B. www.blog-markenrecht.de), insbesondere aus den Bereichen IT-Recht, Online-Recht und Markenrecht. Darüber hinaus schreibt Rechtsanwalt Welkenbach Beiträge für die Fachzeitschriften GRUR-PraxComputer und RechtBB Betriebs-BeraterInternet World BUSINESS und steht immer wieder für TV- und Radio-Interviews zu aktuellen Themen des Online-Rechts zur Verfügung, z. B. für das ZDF (WISO-Tipp vom 16.03.2015 zum Thema “Online-Konten richtig vererben”; Volle Kanne am 04.07.2013 live im Studio zum Top-Thema Digitales Erben; Experte im Chat der FAZ zum Thema “Was muss ich zum digitalen Erbe wissen“). Am 31.07.2012 ist der Bearbeitungs- und Prüfungsleitfaden “Social Media für Banken und Sparkassen” erschienen, an dem Christian Welkenbach als Co-Autor mitgewirkt und in diesem Zusammenhang die rechtlichen Rahmenbedingungen und Risiken für Banken im Bereich Social Media näher beleuchtet hat.

Lectures and publications (selected)

GRUR-Prax Heft 4/2014 (legal journal)

(Superior Court of Celle, judgment of December 19, 2013 – 13 U 64/13: Threat of provision of data to SCHUFA, a credit rating agency)

Press: GRUR

Social Media und Markenrecht [social media and trademark law]

Press: DG VERLAG, Hyatt Regency Mainz

Event: Marketing-Tage 2013

Der Arbeitsplatz der Zukunft und die rechtlichen Herausforderungen

Event: it-sa 2012, Nürnberg

Teaching Activity

  • Instructor at the University of Applied Sciences, Mainz for copyright and media law (since 2013)
  • Instructor for the contract law of information technology at Media Institute Mainz (starting 2016)
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