Christian Welkenbach
Partner, certified specialist for information technology law and intellectual property law
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Practice areas
- IT (IT contracts, terms and conditions, project contracts, outsourcing contracts)
- Internet law (including E-commerce and domain law, terms of use)
- E-commerce law
- IP law (including copyright law, design patent law)
- Trademark law (national and international) trademark protection and litigation
- Competition law
- Compliance and data protection/privacy law
Clients
Nationally and internationally operating large and medium-sized companies in the following sectors:
- Software
- Hardware
- Media
- Social Media
- Internet and E-commerce
- Mail order business
- Publishing
Curriculum vitae
Brief biography of Christian Welkenbach
- Born in 1974
- Studied at the Universities of Gießen and Mainz
- Law clerkships in Koblenz and Munich (BMG Music Publishing Germany)
- Admitted to the bar in 2003
- 2008: Certified specialist for information technology law
- Partner of Res Media | Kanzlei für IT- und Medienrecht, Mainz (2009 – 2013)
- 2012 : Certified specialist for IP law
- 2013:Partner of TCI Rechtsanwälte Mainz
Publications and lectures
Rechtsanwalt Welkenbach veröffentlicht regelmäßig juristische Fachbeiträge, u. a. in speziellen Blogs (z. B. www.blog-markenrecht.de), insbesondere aus den Bereichen IT-Recht, Online-Recht und Markenrecht. Darüber hinaus schreibt Rechtsanwalt Welkenbach Beiträge für die Fachzeitschriften GRUR-Prax, Computer und Recht, BB Betriebs-Berater, Internet World BUSINESS und steht immer wieder für TV- und Radio-Interviews zu aktuellen Themen des Online-Rechts zur Verfügung, z. B. für das ZDF (WISO-Tipp vom 16.03.2015 zum Thema “Online-Konten richtig vererben”; Volle Kanne am 04.07.2013 live im Studio zum Top-Thema Digitales Erben; Experte im Chat der FAZ zum Thema “Was muss ich zum digitalen Erbe wissen“). Am 31.07.2012 ist der Bearbeitungs- und Prüfungsleitfaden “Social Media für Banken und Sparkassen” erschienen, an dem Christian Welkenbach als Co-Autor mitgewirkt und in diesem Zusammenhang die rechtlichen Rahmenbedingungen und Risiken für Banken im Bereich Social Media näher beleuchtet hat.
Lectures and publications (selected)
GRUR-Prax Heft 4/2014 (legal journal)
(Superior Court of Celle, judgment of December 19, 2013 – 13 U 64/13: Threat of provision of data to SCHUFA, a credit rating agency)
Press: GRUR
Press: Finanz Colloqium Heidelberg
Isbn: 978-3-943170-12-2
Social Media und Markenrecht [social media and trademark law]
Press: DG VERLAG, Hyatt Regency Mainz
Event: Marketing-Tage 2013
Fujitsu Technology Solutions
Event: CeBIT 2012, Hannover
Der Arbeitsplatz der Zukunft und die rechtlichen Herausforderungen
Event: it-sa 2012, Nürnberg
Article in Internet World Business 11/2012
Press: Internet World Business
Teaching Activity
- Instructor at the University of Applied Sciences, Mainz for copyright and media law (since 2013)
- Instructor for the contract law of information technology at Media Institute Mainz (starting 2016)